Dworzec kolejowy PKP w Kutnie

• Powierzchnia: ~1000m²
• Materiał: Corten B gr. 2 mm
• Rodzaj obudowy: Obudowy wiat oraz daszków z indywidualnych paneli perforowanych w indywidualne wzory
• Termin Realizacji: 2012

Firmy Grupy Metal Engineering (ME Polska oraz Laser4metal) wykonały oraz zamontowały system elewacyjny wg indywidualnego projektu na wiatach Dworca PKP w Kutnie. Płaska blacha do prefabrykacji paneli została dostarczona przez Ruukki Polska. Nowatorski projekt wiat został zrealizowany na przełomie 2011/2012 roku, nietypowa perforacja nawiązuje do historycznego motywu na oryginalnej zabytkowej elewacji głównego budynku dworcowego. Dla potrzeb realizacji zaprojektowany został indywidualny system podkonstrukcji wykonany ze stali kortenowskiej oraz nierdzewnej, co umożliwiło efektywne wykorzystanie właściwości materiału oraz spełnienie oczekiwań projektanta. Panele przed montażem zostały poddane wstępnej pasywacji aby skrócić czas oczekiwania na porządny efekt wizualny.

CORTEN
Stal trwale rdzewiejąca nazywana corten jak również kortenowską lub kortenową charakteryzuje się podwyższoną odpornością na warunki atmosferyczne, na jej powierzchni formuje się z czasem warstwa patyny, która spowalnia proces korozji . Stal ta nie wymaga odrębnej obróbki powierzchni w trakcie produkcji i eksploatacji, co znacząco zmniejsza koszty i wpływ na środowisko w cyklu życia produktu.
Stal corten o podwyższonej odporności na warunki atmosferyczne znajduje zastosowanie przede wszystkim w obiektach biurowych i handlowych, które zyskują w ten sposób ciekawą i wyróżniającą się elewację. Kasetony czy panele wykonane ze stali Corten doskonale łączą się z innymi materiałami, takimi jak szkło, beton czy drewno. Coraz częściej jednak wyjątkowy wygląd i właściwości tej stali wykorzystywane są w mniej typowych projektach, takich jak pomniki, rzeźby czy obiekty kultury.

Comments are closed.