Port Lotniczy w Łodzi
• Powierzchnia obudowy: ~13 000 m2
• Materiał: blacha aluminiowa Interfalz gr. 1,0mm
• Rodzaj obudowy: Pokrycie dachu terminala pasażerskiego oraz obudowa wieży widokowej
• Termin Realizacji: 2011
Na zewnątrz szkło i aluminium, w środku prawie 25 tysięcy metrów kwadratowych nowoczesnych powierzchni to nowy terminal pasażerski Portu Lotniczego Łódź im. Władysława Reymonta zaprojektowany przez pracownię Styl Sp. z o.o. z Siemianowic Śląskich.
Firma Grupy Metal Engineering-ME Polska wykonała pokrycie dachu w technologii na prefabrykowany rąbek stojący o łącznej powierzchni ok.13 000m2. Blacha aluminiowa została dostarczona przez firmę Interfalz. Produkcja paneli aluminiowych przebiegała na terenie budowy w Łodzi przy pomocy specjalistycznych maszyn producenta blachy. Pozornie prosta forma dachu kryje w sobie panele o różnych szerokościach oraz kształtach. Zastosowano elementy równoległe oraz zbierzne. Zakres prac obejmował również wykonanie obróbek klap dymowych oraz pasm świetlików dachowych w eliptycznym kształcie. Prace prowadzone były w kooperacji z firmą montującą świetliki dachowe, co wymagało perfekcyjnej koordynacji robót. ME Polska wykonała również obudowę elewacyjna wieży obserwacyjnej w unikalnym kształcie wg własnych rozwiązań technicznych. Podstawą obudowy były kasety stalowe mocowane do żelbetowej konstrukcji nośnej wieży wypełnione wełną mineralną. Poszycie wykonano z blachy aluminiowej na rąbek stojący identycznej jak na dachu. Technologia rąbka stojącego prefabrykowanego nadaje się do kształtowania nieforemnych powierzchni poziomych jak i pionowych.
Dopełnieniem zadania było wykonanie barier śniegowych o łącznej długości ok.500mb oraz odwodnienia dachu w postaci koryt rynnowych o przekroju prostokątnym np. 90x20cm i długości ok. 374mb.
Na załączonych zdjęciach widać elementy zakańczające części okapowe dachu zwane ‘bullnose’. Wykonane zostały z walcowanych blach aluminiowych gr. 2,0mm.